dimecres, 25 de març del 2020

3r B: Feines dimecres 25 i dijous 26 de març


Bon dia a tothom!! 👧🌞


Com va tot?? Us porteu bé a casa?? Aneu fent les feines de l’escola?? Com passeu el temps en família??

Segur que quan ens tornem a veure tots ens hem d’explicar un munt de coses!!!!

Mentrestant, sabeu que, encara que n’hi hagi distància física entre nosaltres, em podeu tenir molt a prop escrivint-me un correu a la direcció d'email tercer@ceipesvedra.com . Em posa molt contenta saber de vosaltres i així la quarantena es porta millor!!

Podeu utilitzar el correu per a dubtes de les feines, però també per a comunicar-nos als mestres qualsevol cosa que necessiteu o us posi contents!

Recordeu que és important que, al correu, especifiqueu en l'apartat "d'assumpte", el nom de l'alumne i el grup-classe al qual pertany (3r A o 3r B). Els MESTRES DE TOTES LES MATÈRIES estem pendents d'aquest correu, ja sabeu que seguim aquí per a vosaltres!! 


Doncs ara, ja ens toca posar-nos a treballar un dia més amb la nostra escola a distància!! 



A continuació us poso les feines que heu de fer el grup de 3r B per cada matèria d'avui dimecres, 25 de març i del dijous, 26 de març:



🌸 Dimecres, 25 de març 🌸



📐 Matemàtiques (3r B):

- Avui us toca fer aquesta fitxa del dossier:




🔎 Explorem (3r B):

Del llibre verd, Ossos, pedres i bisons, us toca fer la pàgina 50, que segueix amb el tema de l'art! Aquesta vegada no se centra solament en l'art prehistòric, sinó que també avança uns quants anys... 

📓✏ Com no es poden contestar les activitats al llibre, haureu de resoldre totes a la llibreta de Català/Explorem. No oblideu:


  • Escriure la data d'avui.
  • Escriure el número de pàgina de l'activitat.
  • Copiar l'enunciat de la pregunta abans de posar la resposta!!
  • Fer bona lletra i una presentació neta!! 👍


A la primera activitat, us compara dos quadres molt famosos (Us sonaven??):




A la primera activitat, s'us fa valorar quin dels dos quadres és més realista i quin més esquemàtic... Abans de contestar, us poso un petit comentari que potser us va bé! 😉:

  • El realisme és un estil pictòric que consisteix a representar la realitat el més semblant possible a com és.

  • L'estil esquemàtic, en canvi, es caracteritza per la simplicitat de les representacions humanes i dels animals, i, sovint, estan pintades amb un traç irregular.


Si us han agradat aquests quadres i voleu saber-ne més sobre ells feu "clic" als següents enllaços:



  


Quin dels dos quadres us ha agradat més??




A la segona activitat, us demanen que descriviu l'estil de pintura del neolític que podeu veure a la fotografia. Fixeu-vos quins colors, formes, figures hi apareixen (i de quin estil penseu que serà: realista o esquemàtic??):





I, per últim, a la tercera activitat, us heu d'inventar una història que expliqui què ocorre en la pintura neolítica que acabeu de comentar, i al llibre se us dóna una ajuda de com podeu començar aquesta història:


Jo us posaré la condició que l'heu de posar un títol a la vostra història i que escriviu, al menys, cinc línies a la llibreta!! 



📒 Castellà (3r B):

¡Espero que disfrutárais descubriendo los poemas del autor, Antonio García Teijeiro! Hoy nos toca hacer las siguientes páginas de Mucha imaginación la 34 y la 35.

En la actividad 6 de la pág. 34 se os ponen ejemplos de antónimos.

Los antónimos son las palabras que tienen un significado opuesto o contrario entre sí. Es decir, una palabra significa lo contrario que la otra.

Por ejemplo:

  • Las palabras "GRANDE" y "PEQUEÑO" son antónimas (cada una significa lo contrario de la otra).
  • Las palabras "ALEGRÍA" Y "TRISTEZA" también son contrarias, por lo que también son antónimas.
  • Aquí tenéis otros ejemplos de antónimos con imágenes:

Resultado de imagen de los antonimos para niños


Resultado de imagen de los antonimos para niños



Resultado de imagen de los antonimos para niños



¿Os habéis fijado que para hacer parejas de palabras antónimas, las palabras siempre tienen la misma categoría gramatical

Eso quiere decir que si escribimos un adjetivo (como "GRANDE"), su antónimo también tendrá que ser un adjetivo (como "PEQUEÑO).

Las categorías gramaticales son: 
  • Nombre/sustantivo (como "ALEGRÍA", "ESCUELA", "JUGUETE", ...)
  • Verbo (como "JUGAR", "LEER", "PINTAR", "REÍR",...).
  • Adjetivo (como "BONITA", "ELEGANTE", "DIVERTIDO",...).
  • ...


En la actividad 10 de la pág. 35 se os pide que os imaginéis que los elementos que aparecen en las fotografías son pequeños... 

¿Cómo os referís vosotros/as a las cosas pequeñas? Seguro que utilizáis palabras que acaban en -ito / -ita.  ¡Esa terminación es la que nos hace saber que algo es pequeñito!

Ya tenéis una pista para hacer la actividad 😊


.................................................................................................




🌸 Dijous, 26 de març 🌸




📐 Matemàtiques (3r B):

- Avui us toca fer aquesta fitxa del dossier:





📙 Català (3r B):

Avui heu de llegir la lectura de les pàgines 74 i 75 "Castells i ciutats". Us sona el començament del text?? És el que vam fer un dia a classe com a dictat..! 😜

 Després, heu de fer les activitats de les pàgines 76 i 77. 👸🏰

                                         


📒 Castellà (3r B):

¡Hoy toca leer! Id a la Eduteca y escoged un libro para practicar la lectura en voz alta:



¡También podéis elegir uno que tengáis en casa, si todavía tenéis alguno pendiente!



🎶 Música:

En Joan anirà publicant entrades al bloc de música, on us posarà activitats per fer! Aneu a comprovar-ho!!:





.................................................................................................

Com sabeu, cada DILLUNS, DIMECRES i DIVENDRES, a partir de les 10 hores ja estaran publicades les noves feines!

.................................................................................................




🌈 I, ARA...UNA IDEA EMOCIONANT!! 🌟 


He pensat que podem tenir un àlbum compartit on tothom pugueu penjar fotografies i vídeos. Així ens sentiríem més a prop els uns dels altres i no ens trobaríem tant a faltar! 💖



Per animar-vos he començat jo pujant una fotografia meva amb el meu quadern de mestra (que a més té un missatge molt positiu per aquests dies... 😜).

Si voleu participar en aquesta idea i voleu també veure als vostres companys, feu clic en aquest enllaç que us portarà a l'àlbum "Tot sortirà bé!": 




🌈👦📷👧🌈






Ara més que mai, seguim en contacte virtual!!!


Resultado de imagen de gif arcoiris




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada